sluiten

Handelaren bij u in de buurt

27.11.2017

P. Jentschura: Wissel in de directie

Familieonderneming versterkt internationale oriëntatie

P. Jentschura: Wissel in de directie

Barbara Jentschura is de nieuwe directeur van Jentschura International GmbH en leidt de onderneming nu samen met de oprichter dr. h.c. Peter Jentschura en Matthias Buß, drs. bedrijfseconomie. Met de wissel aan de top treft de familieonderneming voorbereidingen voor de toekomst en de ontsluiting van nieuwe markten.

Barbara Jentschura heeft onlangs al verantwoordelijk getekend voor strategische taken bij de Munsterse fabrikant van natuurlijke levensmiddelen en producten voor de lichaamsverzorging. Bovendien beschikt zij als socioloog en auditeur voor kwaliteitsmanagementsystemen over vele jaren buitenlandse ervaring. Na haar studie aan de London School of Economics and Political Science werkte ze vier jaar lang in het Midden-Oosten. "Wij zullen ons nog sterker internationaal gaan oriënteren", aldus de 42-jarige. "Met de steeds ernstiger wordende milieubelastingen beginnen mensen overal ter wereld, hun ecologische niche nieuw te definiëren. Ik heb mezelf tot taak gesteld, aan dit belangrijke proces mee te werken."

Roland Jentschura maakt als CEO plaats voor zijn zus, zodat hij zich volledig kan toeleggen op het toenemende aantal scholingen en evenementen. De voedingswetenschapper begeleidt inmiddels ook duurzaam een aantal topsporters. "Uit de topsport krijgen wij belangrijke informatie over de werkingen en toepassingsvormen van onze producten", legt de 47-jarige uit.

Jentschura International GmbH met hoofdkantoor in Münster exporteert haar producten naar 26 landen. De onderneming werd in 1993 opgericht en viert in het komende jaar haar 25-jarig bestaan.

www.p-jentschura.com